Acasă The CAREER Armura omului de afaceri: costumul

Armura omului de afaceri: costumul

DISTRIBUIȚI

Armura omului de afaceri: costumul

Atunci cand vorbesc despre tinuta unui lider, am intalnit mereu pareri contradictorii. Lucrul acesta se intampla deoarece am afirmat adesea ca oamenii pot judeca si decide din momentul in care intri pe usa daca esti sau nu capabil de o cariera in mediul de afaceri.

Inconstient, toti facem asta: ne formam o prima opinie despre cineva in functie de cum arata, cum merge, cum vorbeste. Intr-un singur concept: Prezenta Executiva.

Si este si normal.

Unul dintre aspectele necesare unui lider este tinuta. Cum reusim sa ne imbracam pentru a transmite interlocutorilor statutul nostru profesional?

Fiind crescut in maniera unui gentleman care a prins gustul camasilor cu monograme de la bunicul meu, am insistat mereu pe acest tip de tinuta. Armura liderului, din punctul meu de vedere, este si va ramane costumul. Dar de ce este necesara un anumit tip de tinuta in mediul de afaceri si cum ne afecteaza acest element prezenta?

Este simplu. Prima interactiune pe care o avem este una decisiva si in marea majoritate a cazurilor, nu se poate modifica. Spre exemplu, in conversatia pe care o aveam cu un important antreprenor pe piata de business din Romania acesta mi-a spus cu nonsalanta: “Degeaba intra cineva pe usa biroului meu si incearca sa imi vanda un Rolex, daca el nu poarta unul.”

Din acest tip de mentalitate putem deduce necesitatea unei tinute care sa nu aiba greseli, sa reflecte pozitia si profesionalismul nostru. Dar revin, nu este necesar sa purtam haine scumpe, este necesar sa le purtam corect si aflate in corelatie cu identitatea noastra.

Capacitatea noastra profesionala este reflectata de tinuta noastra.

In 2017 un om de afaceri nu poate sa ajunga intr o pozitie de conducere daca nu inspira incredere. Iar asta se face si prin imaginea pe care el reuseste sa o construiasca.

Invit la reflectie oamenii de afaceri romani intrebandu-i: Tu cat de bine stii sa te porti?