Producatorul de bere si-a redus emisiile de carbon cu 22%
Bucuresti,octombrie 2024. Bergenbier S.A., parte a grupului Molson Coors Beverage Company, a publicat a cincea editie consecutiva a raportului de sustenabilitate, ce urmareste actiunile si rezultatele din anul 2023. Compania a facut progrese in reducerea amprentei de carbon, in special in fabrica din Ploiesti, prin investitii in procesele tehnologice si eficientizarea utilizarii resurselor in productia de bere.
„Progresele pe care le-am facut in directia sustenabilitatiicompleteaza performantele financiare solide din 2023 si desi a fost an turbulent pe plan macroeconomic, am continuat investitiile in proiectelece reduc amprenta de carbon. Strategia noastra de sustenabilitate urmareste trei piloni – oamenii, mediul inconjurator si consumul responsabil de alcool – arii ce sunt aliniate cu strategia globala Molson Coors Beverage Company, grupul din care Bergenbier S.A. face parte. De-a lungul anului trecut, am avut campanii de CSR si sustenabilitate ce s-au bucurat de atentie si recunoastere publica, iar aici amintim Slomo la volan si Trash into Art, demersuri prin care am adus in discutie toleranta zero pentru alcool la volan si importanta reciclarii. Spiritul sustenabilitatii este strans legat cu cel al prieteniei, o valoare pe care o promovam in organizatia noastra, in relatiile cu partenerii, dar si fata de mediul inconjurator si comunitatile din care facem parte, ”, a declarat Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director.
In fabrica din Ploiesti, Bergenbier S.A. a scazut emisiile de carbon cu 22% versus anul anterior, iar in procesul de productie s-a consumat cu 3,2% mai putina energie electrica si cu 6,64% mai putina energie termica.Fabrica a redus cu aproximativ 34% si deseurile generate, recicland aproape in totalitate cantitatea din 2023. In ceea ce priveste deseurile menajere, sunt deja patru ani de cand producatorul le valorifica energetic sau prin reciclare, fara a le mai trimite la groapa de gunoi.
„Pentru a fi sustenabili trebuie sa fim in primul rand eficienti si pot spune ca 2023 a fost pentru fabrica din Ploiesti inca un an de performanta si eficientizare, atat din punct de vedere energetic, cat si al emisiilor de carbon.Toate aceste rezultate sunt rodul muncii unei echipe de profesionisti, oameni responsabili si preocupati permanent de ce se intampla in jurul nostru. Nu in ultimul rand, implementarea unei strategii coerente si a planului de investitii ambitioase ce vizeaza atat tehnologii noi, cat si capabilitati crescute pentru oameni, sunt alte elemente care stau la baza acestor rezultate remarcabile.Concret, anul trecut, aproape jumatate din proiectele planificate pentru a fi implementate in fabrica din Ploiesti au vizat sustenabilitatea, ele reprezentand o treime din valoarea totala a capitalului alocat.Personal, sunt mandru de tot ceea ce am realizat impreunasi am incredere ca echipa Bergenbier S.A. este pe drumul corect al sustenabilitatii!”, a completat Iulius Chiriac, Supply Chain Director.
Strategia de sustenabilitate a companiei are in focus si zona de reciclare, iar Bergenbier S.A. s-a implicat activ inca de la inceputurile dezvoltarii Sistemului de Garantie-Returnare, fiind unul dintre producatorii de bere care au sustinut implementarea acestui proiect in Romania. De asemenea, in 2023 compania si-a dezvoltat portofoliul de produse non-alcoolice cu doua noi variante pentru Stella Artois si Staropramen, ajungand astfel la noua sortimente pe care le ofera celor ce nu consuma alcool.
Raportul de sustenabilitate pentru anul 2023 poate fi consultat aici, iar rapoartele aferente anilor anterior sunt disponibile pe platforma prieteniresponsabili.ro.
Despre Bergenbier S.A.
Parte a grupului Molson Coors Beverages Company Central & Eastern Europe, compania Bergenbier S.A. a fost fondata in 1994, iar cea mai importanta marca din portofoliul sau, Bergenbier, a fost lansata un an mai tarziu. Astazi, Bergenbier S.A. este in top trei companii producatoare de bere din Romania, avand o fabrica moderna la Ploiesti si o retea performanta de distributie nationala. Bergenbier S.A. acorda o atentie sporita impactului pe care il are in comunitate si asupra mediului. Portofoliul companiei cuprinde marci care acopera toate segmentele pietei. Pe langa berile produse la Ploiesti – Bergenbier, Caraiman Fresh, Staropramen, Staropramen Unfiltered, Stella Artois, Beck’s, Noroc, Lowenbrau – compania importa si distribuie in exclusivitate specialitatea pragheza Staropramen Dark, berile de abatie belgiene Leffe si Hoegaarden, berea americana Miller Genuine Draft, cea mai iubita bere mexicana, Corona, precum si berea alba germana nefiltrata Frazinskaner. De asemenea, compania are din 2023 in portofoliu si variantele 0.0% alcool pentru Stella Artois si Staropramen.
Despre Molson Coors
De peste doua secole, Molson Coors fabrica bauturi care aduc oamenii impreuna pentru a se bucura de toate momentele vietii. De la Coors Light, Miller Lite, Molson Canadian, Carling si Staropramen la Coors Banquet, Blue Moon Belgian White, Saint Archer Gold, Leinenkugel’s Summer Shandy, Creemore Springs si multe altele, Molson Coors produce unele dintre cele mai indragite si emblematice marci de bere realizate vreodata. In timp ce istoria companiei este inradacinata in bere, Molson Coors ofera un portofoliu modern care se extinde dincolo de industria berii cu cocktail-uri carbonatate, cafea, vin, kombucha, cidru si multe altele. Molson Coors Beverage Company este o companie cotata la bursa, care opereaza prin Molson Coors America de Nord si Molson Coors Europe si este tranzactionata la New York si la bursa canadiana (TAP). Angajamentul companiei de a ridica standardele industriei si de a lasa o amprenta pozitiva asupra angajatilor, consumatorilor, comunitatilor si mediului se reflecta in Our Beer Print si in obiectivele de sustenabilitate 2025. Pentru a afla mai multe despre Molson Coors Beverage Company, vizitati molsoncoors.com sau pe Twitter @MolsonCoors.
Pentru informatii suplimentare, va rugam contactati stefania.batrinca@molsoncoors.com sau raluca.stana@pandorrastyle.ro.