Acasă The CAREER Ce sa porti la birou – ghid vestimentar pentru tinute impecabile

Ce sa porti la birou – ghid vestimentar pentru tinute impecabile

DISTRIBUIȚI

Ce sa porti la birou – ghid vestimentar pentru tinute impecabile

Tinuta pentru birou a cunoscut numeroase schimbari de-a lungul anilor, iar in prezent stilul business casual este foarte apreciat si recomandat. Chiar daca nu mai exista reguli stricte cand vine vorba de tinuta pentru birou, unele elemente vestimentare sunt in continuare importante, iar foarte multi barbati pun pret pe imagine si eticheta cand vine vorba de mediul de afaceri.

Foto:  Hunters Race

Tinuta formala in mediul de afaceri a cunoscut o schimbare majora in ultimii ani, iar foarte putini sunt aceia care prefera sa poarte un costum complet. Din moment ce exista foarte multe trenduri cand vine vorba de tinuta masculina, cei mai multi barbati s-au adaptat si au inceput usor sa isi puna amprenta asupra tinutei pentru mediul de afaceri. Mai mult decat atat, foarte multi angajatori sunt destul de permisivi cand vine vorba de stil vestimentar, motiv pentru care, asa cum spuneam anterior, stilul business casual este din ce in ce mai apreciat si mai raspandit.

Cu toate acestea, suntem siguri ca sunt momente in care te intrebi ce sa porti la birou, iar noi vom incerca sa iti raspundem la cateva dintre ele.

Astfel, in acest articol vom vorbi despre ce sa porti la birou – de la clasicii blugi combinati cu sacou si camasa pana la tinutele mai formale.

Ce sa porti la birou – ghid vestimentar pentru tinute impecabile

Inca de la inceputul anului 2000 s-a observat o schimbare majora in ceea ce priveste stilul vestimentar masculin in mediul de afaceri, iar blugii au inceput sa fie acceptati si integrati in foarte multe tinute business casual. Tot mai multi barbati au inceput sa renunte la costumele intregi si au preferat tinutele mult mai lejere, care le ofera mai multa libertate de miscare. Mai mult decat atat, blugii au devenit un fashion statement si tot mai multi barbati au inceput sa-i poarte mai des, mai ales ca stilistii vestimentari ii considera potriviti pentru a fi purtati la diferite ocazii.

Este cert ca stilul business casual este cel mai popular si cel mai raspandit in mediul de afaceri, motiv pentru care nu mai putem vorbi despre o tinuta strica, sobra.

4 piese statement pe care trebuie sa le ai in recuzita pentru birou

Inainte sa decizi ce sa porti la birou, este esential sa tii cont de un aspect important: mediul in care iti desfasori activitatea. Cladirea in care se afla biroul, regulamentul intern si chiar si modul in care se imbraca ceilalti colegi sunt cateva detalii importante, care te vor ajuta sa decizi ce sa porti la birou. Probabil ca ai auzit expresia „Don’t dress for the job you have but for the job you want” (n.r. „Nu te imbraca pentru job-ul pe care il ai, ci pentru job-ul la care visezi”). Foarte multi directori si manageri opteaza pentru un stil vestimentar business formal, iar acest lucru se datoreaza faptului ca sunt deja in top, iar impresia pe care o creeaza este foarte importanta. In acelasi timp, daca iti doresti ca sefii, colegii sau colaboratorii sa te respecte, este esential sa acorzi la fel de multa importanta tinutei, ceea ce inseamna ca stilul business casual nu te va avantaja in orice situatie.

Sacoul bleumarin este o piesa vestimentara esentiala pentru tinuta business

Chiar daca nu iti place sa porti costume la birou, afla ca sacoul bleumarin este o piesa statement pentru mediul de afaceri. Un sacou bleumarin te va ajuta sa creezi o tinuta informala, insa foarte potrivita pentru mediul in care iti desfasori activitatea.

Pantalonii Chinos nu trebuie sa iti lipseasca din recuzita

In mod ideal, stilistii recomanda ca in cazul acestor pantaloni sa optezi pentru culori precum verde kaki sau albastru si bleumarin. Acesti pantaloni inlocuiesc cu succes blugii si te ajuta sa ai un stil adecvat pentru mediul de afaceri. In plus, sunt foarte usor de spalat si de intretinut, ceea ce inseamna ca nu trebuie sa iti faci griji in privinta aspectului lor.

Camasile nu trebuie sa iti lipseasca din garderoba

Daca nu lucrezi intr-un mediu extrem de formal, poti sa fii mai relaxat cand vine vorba de camasi, poti sa porti camasi in carouri sau in diferite combinatii de culori. Astfel, orice tinuta va fi mai mult decat potrivita pentru job.

Pantofii iti completeaza cu succes orice tinuta

De regula, se spune ca pantofii sunt cel mai important element al unei tinute. Daca vrei sa faci o impresie buna, este esential sa investesti intr-o pereche de calitate. Poti sa optezi pentru o pereche de pantofi clasici sau poti sa alegi un model Oxford. In ceea ce priveste alegerea culorii, poti sa renunti la clasicii pantofi negri si sa alegi pantofi grena sau maro.

Ce piese vestimentare crezi ca sunt esentiale in mediul de afaceri?

Citeste si: Business time. Ce costume sa porti in mediul de afaceri

Sursa: www.gentlemansgazette.com

Foto: unsplash.com